Vize, poslání, hodnoty
Vize
Zdravá školka chce být…
- Místem, které ukazuje správný směr.
- Místem, které přináší naději.
- Místem, které svými hodnotami a přístupem pozitivně a dlouhodobě ovlivní nejen děti, ale i jejich rodiny.
Poslání
Posláním Zdravé školky je poskytovat kvalitní výchovně vzdělávací služby pro děti předškolního věku na základě křesťanských hodnot, vést děti ke smysluplnému a společensky odpovědnému přístupu k životu především na úrovni mezilidských vztahů, zdravého životního stylu a ekologie. Pozitivně ovlivňovat sociální roli rodičů s akcentem na tradiční model rodiny.
Hodnoty
Etika a pěkné mezilidské vztahy
Moudrost, důvěryhodnost a odpovědnost
Praktické křesťanství – empatie, přijetí, zájem, soucit, odpuštění
Odbornost, profesionalita a tvořivost
Týmová spolupráce
Etický kodex Zdravé školky
Mateřská škola Zdraví s.r.o., Na Nivách 311/33, Ostrava - Zábřeh
Etický kodex není obecně závazným právním předpisem. Jde o soubor pravidel doplňující zákonné a jiné právní předpisy. Jeho význam spočívá především v tom, že jasně říká, na jakých hodnotách Zdravá školka staví a jaké vyžaduje.
Etický kodex definuje morální hodnoty a upravuje mravní postoje, chování a jednání všech zaměstnanců vůči dětem a zákonným zástupcům, zaměstnavatelům, spolupracovníkům, partnerům a veřejnosti.
Zdravá školka respektuje osobnost každého člověka, ať jde o zaměstnance nebo klienta. Chce vytvořit a udržet vzdělávací zařízení s vysokou úrovní kvality výuky a tím pomáhat rozvoji dětí. Prostředí Zdravé školky má být příjemné a bezpečné, musí respektovat individualitu člověka. Zdravá školka je postavena na etických hodnotách a morálce vycházejících z tradic a historie našeho národa.
Každý zaměstnanec by se měl řídit hodnotami, které tvoří základ důvěry a kvality vzdělávání. Jsou to profesionalita, kvalita práce, osobní přístup, odpovědnost, efektivita a týmová práce. Cílem je zajistit dlouhodobě stabilní prostředí s vysoce kvalitním vzdělávacím procesem.
Mimo výše uvedené, se osoby podílející na provozu Zdravé školky řídí následujícími pravidly.
Pravidla etického kodexu pro ředitelku a vedoucí pracovníky
- Vedení Zdravé školky si je vědomo, že atmosféra vztahů na pracovišti výrazně ovlivňuje výkon i motivaci zaměstnanců.
- Vedení Zdravé školky musí jít příkladem, aby je ostatní lidé následovali.
- Vedení Zdravé školky chápe, že kritikou pozitivní vnitřní motivaci spolehlivě udusí.
- Vedení Zdravé školky se snaží nepřikazovat, ale žádat.
- Vedení Zdravé školky konkrétně oceňuje zaměstnance i slovem.
- Vedení Zdravé školky jedná s druhými tak, jak chce, aby jednali všichni lidé ve školce.
- Vedení Zdravé školky stanovuje a dodržujte firemní pravidla.
- Vedení Zdravé školky chápe omluvu jako přirozenou součást života.
- Vedení Zdravé školky naslouchá požadavkům zaměstnanců.
- Vedení Zdravé školky má trpělivost.
- Vedení Zdravé školky vytváří představu budoucího stavu a s touto představou seznamujte své zaměstnance.
- Vedení Zdravé školky hledá lepší řešení a inovace.
- Vedení Zdravé školky má přehled o činnostech svého zařízení.
Pravidla etického kodexu pro zaměstnance
- Zaměstnanec jedná a rozhoduje na základě principů humanity a demokracie, podle svých dosažených znalostí a dovedností.
- Zaměstnanec chápe svou roli ve Zdravé školce a své postavení nevyužívá k manipulaci a k soukromému osobnímu prospěchu.
- Zaměstnanec respektuje důvěrné informace o dětech a nikdy je nezneužije v neprospěch dětí, rodičů nebo Zdravé školky.
- Zaměstnanec respektuje psychickou a fyzickou autonomii a jedinečnost jak dětí, tak i spolupracovníků a rodičů.
- Zaměstnanec respektuje strategii a cíle Zdravé školky.
- Zaměstnanec si je vědom, že svým pozitivním chováním a jednáním ovlivňuje děti.
- Zaměstnanec chápe, že neetické chování je nepřijatelné nejen u něj samého, ale i u jeho kolegů. S pedagogickou prací je neslučitelné takové jednání ignorovat resp. tolerovat a nesnažit se o nápravu.
- Zaměstnanec je loajální vůči Zdravé školce a dbá o další zlepšování dobrého jména Zdravé školky. Vyvaruje se každého jednání, které by ji mohlo poškodit. Své výhrady vyjadřuje v interní diskusi.
- Zaměstnanec si je vědom, že vnitřní či osobní záležitosti není přípustné řešit před klienty Zdravé školky.
Ostrava, dne 1. 2. 2017
Bc. Kamila Rozehnalová, ředitelka a jednatelka,
Ing. Petr Rozehnal, Ph.D., jednatel.