Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
26 27 28 29 30 1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31 1 2 3 4 5 6
Drobečková navigace

Úvod > Proč Zdravá školka > O Zdravé školce > Den ve Zdravé školce

Den ve Zdravé školce

Denní režim je dostatečně pružný tak, aby nervozita a spěch děti nezatěžoval, žádné dítě není zvýhodňováno, osobní svoboda dítěte je vyvážená nezbytnou mírou omezení, spojenou s dodržováním pravidel a řádu školy, pedagogové se vyhýbají nepřiměřenému organizování dětí, nepodporují nezdravou soutěživost. 

Pevně je stanovena doba jídla a odpočinku, komunitního kruhu a ranního cvičení (před svačinkou). Ostatní činnosti jsou přizpůsobeny dětem a jablko.pngjejich zájmům a výchovně-vzdělávacím cílům. 

Poměr spontánních a řízených činností je plánován a realizován s ohledem na pohodu dítěte, a to včetně aktivit, které mateřská škola organizuje nad rámec běžného programu a které se vzájemně prolínají. 

Děti mají dostatek času i prostoru pro spontánní hru, aby ji mohly dokončit nebo v ní později pokračovat. 

Uspořádání dne 

Po příchodu do školky se dítě rozloučí s rodičem, děti mají možnost rodičům zamávat z okna třídy, většina dětí to pojalo jako svůj ranní rituál. Přivítají se s učitelkou a kamarády, dle vlastní volby si vyberou hru, tvořivou výtvarnou či pracovní činnost připravenou učitelkou nebo se zapojí do jiných skupinových činností dle momentálního zájmu. Připravené jsou pro děti tzv. ranní výzvy (připravená krátká aktivita). Doporučujeme, aby děti přicházely do školky do 8:30. 

Zhruba v 8:40 začínáme s úklidem hraček. Ten probíhá na znamení písničky nebo hrou na klavír. Poté proběhne ranní cvičení. Jednou týdne od 8:15 do 9:00 děti cvičí pod vedením trenérky SSK Vítkovice atletiku. 

Před svačinkou je krátká hygiena, vybídneme děti k návštěvě WC, umytí rukou. 

Následuje dopolední svačinka. Děti si zvolí množství jídla a obsluhují se v maximální možné míře samy. Je nepřípustné děti násilně nutit do jídla. Rovněž respektujeme tempo dětí při jídle. 

Po svačině děti se děti postupně schází v knihovně, kde s knihou, leporelem či časopisem relaxují a čekají na všechny kamarády, až dosvačí. Pak všichni společně zahájíme dopoledne v ranním komunitním kruhu. Poté následuje řízená činnost, která navazuje na ranní výzvy. 

Po skončení řízených aktivit se připravujeme na pobyt venku. Pokud vyhovuje ovzduší a povětrnostní vlivy, děti odchází na poznávací vycházku, výlet či na školní zahradu. 

Před obědem děti provedou hygienu a společně u stolečků čekají na polévku. Polévku si nalévají samy. Odnáší misku a na vyzvání si přichází samy pro druhý chod. Děti pomáhají utřít stolečky. Obědváme od 11:45. 

Po obědě probíhá ústní hygiena, návštěva WC a děti se opět schází v knihovně. Pak odchází do ložnice (herny v 1. patře), kde má každý svou matraci. Vyslechnou si pohádku, příběh, usínají s vybranou hračkou. 

Nespící děti (zejména předškoláci) po půlhodinovém odpočinku vstávají, převlékají se a relaxují při volném tvoření nebo si spontánně hrají a také je připravena činnost pro předškoláky. Děti jsou vedeny ke klidným, tichým hrám. 

Odpolední svačina je postupná od 14:30 do 15:00. 

Do odchodu se děti věnují zejména spontánní hře, zájmovým i řízeným činnostem. Pokud to počasí a ovzduší dovolí, trávíme odpoledne v jarních, letních a podzimních měsících na školní zahradě.